Έρευνα δείχνει ότι το αλκοόλ μας κάνει να θεωρούμε τον εαυτό μας πιο ελκυστικό απ΄ ότι είμαστε στην πραγματικότητα.
Γάλλοι, Αμερικανοί και Ολλανδοί ερευνητές , πιστεύουν ότι έχοντας στο μυαλό μας τους λαμπερούς αστέρες του κινηματογράφου να πίνουν αλκοόλ, οδηγούμαστε στο να ταυτίζουμε την κατανάλωση αλκοόλ με την ελκυστικότητα.
Τα συμπεράσματα προκύπτουν από ερευνητές οι οποίοι ρώτησαν 19 άνδρες και γυναίκες που έπιναν σ’ ένα Γαλλικό μπαρ , να βαθμολογήσουν την δική τους ελκυστικότητα και να φυσήξουν σ’ ένα αλκοολόμετρο.
Οσο περισσότερο πιωμένοι ήταν τόσο πιο ελκυστικούς θεωρούσαν τους εαυτούς τους, σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο “Journal of Individual Differences”. Ένα δεύτερο πείραμα αποκάλυψε ότι και απλά και μόνο η σκέψη του αλκοόλ είναι αρκετή για να ενισχύσει την ιδέα που έχει κάποιος για τον εαυτό του.
Σ’ αυτό το πείραμα, είπαν σε 86 άνδρες νεαρής ηλικίας ότι δήθεν συμμετείχαν σε μία γευστική δοκιμασία για λογαριασμό ενός καινούριου ποτού με γεύση μέντας και λεμονιού.
Σε ορισμένους προσφέρθηκε η εκδοχή που περιείχε αλκοόλ και σε κάποιους άλλους δόθηκε το ίδιο ποτό χωρίς όμως την προσθήκη αλκοόλης. Σε κάθε περίπτωση , σε κάποιους είπαν ότι το ποτό είναι αλκοολούχο και σε κάποιους ότι δεν είναι.
Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα προκειμένου να δράσει το αλκοόλ, κατέγραψαν μία διαφήμιση για το υποτιθέμενο ποτό. Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη μαγνητοσκόπηση και βαθμολόγησαν την ελκυστικότητά τους.
Αυτό αποκάλυψε ότι εκείνοι που είχαν την εντύπωση ότι είχαν μεθύσει, έδωσαν πολύ μεγαλύτερη βαθμολογία στον εαυτό τους ανεξαρτήτως από το αν είχε ή όχι αλκοόλ το ποτό που είχαν δοκιμάσει. Ωστόσο ένα τρίτο πείραμα έδειξε ότι αυτό είναι μια παραίσθηση.
Η μελέτη βασίζεται πάνω σε προηγούμενη έρευνα σχετικά με το “beer goggle effect” ( όρος της αργκό που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το πώς όταν κάποιος είναι μεθυσμένος, χαλαρώνει τις αναστολές του και την «πέφτει» ακόμη και σε άτομα που δεν θα του άρεσαν καθόλου αν ήταν ξεμέθυστος καθώς η επίδραση του αλκοόλ διαστρεβλώνει αυτό που βλέπει.
Leave a Comment