Έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές αλλιώς γεύονται το ίδιο ποτό σε ένα πλαστικό ποτήρι κι αλλιώς σε ένα γυάλινο. Επίσης, το χρώμα της συσκευασίας προδιαθέτει για κάποια συγκεκριμένη γεύση.
Σε μια πολύ πρόσφατη έρευνα, οι επιστήμονες προσπάθησαν να εξετάσουν αν οι καταναλωτές επηρεάζονται από τo χρώμα. Οι εθελοντές δοκίμασαν το ίδιο ρόφημα με γεύση λεμόνι σε τρεις διαφορετικές αποχρώσεις, σε διάφανη, σε καφέ και σε ροζ.
Οι εθελοντές δεν γνώριζαν ότι η γεύση ήταν ίδια, οπότε και τους ζητήθηκε να βρούνε τη γεύση του κάθε ροφήματος. Πριν διαβάσετε τα αποτελέσματα της έρευνας σκεφτείτε τι περιμένετε από κάθε χρώμα. Οι περισσότεροι πιθανότατα συνδυάζετε το καφέ με τη γεύση γνωστού αναψυκτικού και το ροζ με κάποιο φρούτο όπως φράουλα.
Η πλειοψηφία των εθελοντών ισχυρίστηκε ότι τα τρία ροφήματα είχαν διαφορετική γεύση. Το 1/3 των συμμετεχόντων χαρακτήρισαν το καφέ ρόφημα ως γλυκό και φρουτώδες. Το ροζ φάνηκε να είναι το αγαπημένο των εθελοντών και χαρακτηρίστηκε με γεύση μούρου από το 38% των εθελοντών. Η διάφανη απόχρωση του ροφήματος χαρακτηρίστηκε από το 81% ως λεμόνι, ενώ ένα μικρό ποσοστό είπε ότι είναι άγευστο.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το χρώμα προκαλεί τον ανθρώπινο εγκέφαλο να περιμένει κάποια συγκεκριμένη γεύση. Οι καταναλωτές έχουν κάνει ισχυρές συνδέσεις ανάμεσα το χρώμα και τη γεύση.
Επίσης, η συσκευασία φαίνεται να επηρεάζει τη γεύση του καταναλωτή. Στην Ελλάδα, τα πατατάκια σε πράσινη συσκευασία παραπέμπουν σε γεύση ρίγανης. Επίσης, το πράσινο θεωρείται το χρώμα της υγείας. Πολλοί κατασκευαστές τροφίμων με την πράσινη συσκευασία θέλουν να περάσουν στον καταναλωτή το μήνυμα του καλού για την υγεία προϊόντος.
Χρειάζεται επομένως ιδιαίτερη προσοχή από τους καταναλωτές να διαβάζουν σωστά τις ετικέτες και να συμβουλεύονται κάποιο διαιτολόγο για τα συστατικά των τροφίμων και την επίδρασή τους στη υγεία.
Πηγή: mednutrition.gr
2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…
H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…
Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…
«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…
H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…
PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…
By continuing to use the site, you agree to the use of cookies
Leave a Comment