Είτε πρόκειται για μία έκρηξη, είτε για ένα ουρλιαχτό, είτε για μία φωνή που λέει «πάμε, πάμε, πάμε», υπάρχουν παίκτες βιντεοπαιχνιδιών οι οποίοι συνεχίζουν να ακούνε ηχητικά εφέ ακόμα και αφότου τελειώσουν μία παρτίδα, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Ειδικότερα, ερευνητές του βρετανικού Πανεπιστημίου Nottingham Trent, μέσω ερωτήσεων που έθεσαν σε περισσότερα από 1.200 άτομα σε φόρουμ διαδικτυακών παιχνιδιών με σκοπό να μελετήσουν το ψυχο-ακουστικό φαινόμενο game transfer, δηλαδή τις δυσλειτουργίες της αντίληψης που προκύπτουν ύστερα από πολύωρη ενασχόληση με αυτά, διαπίστωσαν ότι ορισμένοι παίχτες, έστω και μία φορά, είχαν μία ακουστική παραίσθηση.
Από τη συγκεκριμένη ομάδα, το 12 τοις εκατό ανέφερε ότι είχε τύχει κατά το παρελθόν να ακούσει φανταστικούς ήχους μετά το πέρας μιας παρτίδας, όπως μαρσαρίσματα αυτοκινήτων, λέιζερ, σφαίρες, εκρήξεις, σπαθιά, κραυγές, κέρματα να πέφτουν, αναπνοές κ.ά.. Μάλιστα, ένα άτομο δήλωσε ότι κάποτε άκουσε μία φωνή να του ψιθυρίζει «θάνατος», ενώ ένα άλλο είπε ότι είχε ακούσει τις λέξεις «πάμε, πάμε, πάμε» όταν ήθελε οι υπόλοιποι επιβάτες να προχωρήσουν μέσα στο μετρό.
Στη νέα, λοιπόν, μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι παραισθήσεις ήταν πιο συχνές έπειτα από πολλές ώρες παιχνιδιού και συνέβησαν κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων των ατόμων, όπως, για παράδειγμα, ενόσω περπατούσαν ή οδηγούσαν. Επίσης, ορισμένοι παίχτες ανέφεραν ότι οι ήχοι, κάποιες φορές, δεν τους άφηναν να κοιμηθούν, ενώ κάποιοι υποστήριξαν ότι ήταν ιδιαιτέρως τρομακτικοί, ενοχλητικοί, ή τους έκαναν να νομίζουν ότι αρχίζουν να τρελαίνονται.
Ωστόσο, αν και αυτό το φαινόμενο δεν διαρκεί πολλή ώρα και είναι καθαρά προσωρινό, η επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας Angelica Ortiz De Gortari, αναφερόμενη στα αποτελέσματα, δήλωσε: «Οι ακουστικές παραισθήσεις μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση, ιδίως όταν συνδέονται με επικίνδυνες καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να βοηθήσουμε όσους παίζουν να κατανοήσουν αυτού του είδους τις εμπειρίες».
Να πούμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που οι επιστήμονες μελετούν το game transfer. Στην ουσία πραγματοποιούνται έρευνες γύρω από τις παρενέργειες των βιντεοπαιχνιδιών από τότε που κυκλοφόρησαν τα πρώτα στην αγορά.
Πηγή: livescience.com