Ένα θέμα που φαίνεται να απασχολεί πολλούς γονείς είναι το πόσο ψηλό ή κοντό θα γίνει το παιδί τους. Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι που καθορίζουν το ύψος ενός παιδιού:
- Κληρονομικότητα: Η κληρονομικότητα συνεισφέρει σε ένα ποσοστό περίπου 70% στο τελικό ύψος που θα αποκτήσει το παιδί.
- Φύλο: Το φύλο παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, αφού σε γενικές γραμμές τα αγόρια είναι πιο ψηλά από τα κορίτσια.
- Επαρκής ύπνος: Επειδή η αυξητική ορμόνη εκκρίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου, πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται τουλάχιστον γύρω στις δέκα ώρες κάθε βράδυ.
- Υγιεινή διατροφή: Μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία, συμβάλλει στο να φτάσει το παιδί στο μέγιστο δυνατό ύψος. Ένα παιδί που δεν τρέφεται σωστά, είναι επόμενο να μην αναπτυχθεί και σωστά.
- Καλή υγεία του παιδιού: Αν το παιδί υποφέρει από κάποια χρόνια πάθηση ή έχει κάποια ορμονική ανωμαλία, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να μην ψηλώσει πολύ.
- Σωματική άσκηση: Η άσκηση βοηθά στην ανάπτυξη του παιδιού, ενισχύει το μυοσκελετικό του σύστημα και συμβάλλει στην επιμήκυνση των οστών. Ένα παιδί που κάθεται όλη τη μέρα μπροστά σε μια οθόνη, δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες που έχει για να ψηλώσει.
Αν θέλετε να υπολογίσετε το ύψος του παιδιού σας, μπορείτε να κάνετε τα εξής:
- Σύμφωνα με τους επιστήμονες, στην ηλικία των 2 χρόνων ένα παιδί έχει αποκτήσει το μισό περίπου ύψος από εκείνο που θα έχει ως ενήλικας. Συνεπώς, αν διπλασιάσετε το ύψος που είχε το μικρό σας στα δεύτερα γενέθλιά του, θα βρείτε πόσο περίπου θα ψηλώσει.
- Επίσης, υπάρχουν οι παρακάτω μαθηματικοί τύποι, που προβλέπουν το ύψος του παιδιού, με μια απόκλιση περίπου έξι πόντων:
- Για τα αγόρια: ύψος του πατέρα+ύψος της μητέρας+13 πόντοι δια δύο
- Για τα κορίτσια: ύψος του πατέρα+ύψος της μητέρας-13 πόντοι δια δύο
- Τέλος, το προσδόκιμο του ύψους ενός παιδιού μπορεί να προσδιορισθεί μέσω μια ειδικής ακτινογραφίας του καρπού και του χεριού. Συνήθως, αυτή είναι μια εξέταση που ζητά ο παιδίατρος, αν παρατηρήσει ότι το παιδί δεν αναπτύσσεται ομαλά.
Πηγή: mother.gr