Το ότι δεν είμαστε όλοι εξίσου έξυπνοι όσο κάποιοι άλλοι είναι κάτι δεδομένο -εξάλλου, το παραδέχεται και η γενετική. Από την άλλη, όμως, αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι εύκολοι, γρήγοροι και, κυρίως, επιστημονικά τεκμηριωμένοι, για να δείχνεις πιο «μυαλωμένος». Ιδού κάποιοι από αυτούς.
Το ότι οι άνθρωποι που πίνουν καταλήγουν να κάνουν μ@λ@κίες είναι κάτι που μάλλον γνωρίζεις. Με αυτό το δεδομένο, λοιπόν, δεν είναι τυχαίο ότι μια μελέτη που διεξήχθη από κοινού από τα αμερικανικά πανεπιστήμια του Michigan και την Pennsylvania καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που εμφανίζονται δημοσίως ενώ κρατάνε κάποιο αλκοολούχο ποτό, δείχνουν λιγότερο έξυπνοι στα μάτια αυτών που τους παρατηρούν σε σχέση με αυτούς που δεν κρατάνε τίποτα. Άφησε τώρα την μπίρα κάτω…
Διάβασε σχετικά: Γιατί οι έξυπνοι άνθρωποι ζουν περισσότερο
Όπως αναφέρει η σχετική μελέτη που πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία του καθηγητή marketing του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, Carey Morewedge, «οι άνθρωποι έχουν την τάση να κρίνουν τη νοητική ικανότητα αυτών που βρίσκονται στο περιβάλλον τους με βάση την ταχύτητα που αυτοί κινούνται». Με άλλα λόγια, αν περπατάς πολύ γρήγορα ή πολύ αργά, δεν αποκλείεται οι γύρω σου ν’ αρχίσουν να θεωρούν ότι έχεις κάποιο «θεματάκι».
Όντως τα γυαλιά που φοράς μπορεί να σου στερούν κάποια από τη γοητεία σου, από την άλλη, όμως, προσθέτουν κύρος στην εικόνα σου και σε κάνουν να δείχνεις πιο έξυπνος. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά το κύρος και τη σοβαρότητα (ή μήπως σοβαροφάνεια;) που αποπνέεις, προτίμησε τους χοντρούς, τετράγωνους σκελετούς, οι οποίοι είναι και φουλ μοδάτοι χάρη στους φίλους μας τους hipsters.
Σύμφωνα με τους ψυχολόγους Wijnand A.P. Van Tilburg του Πανεπιστημίου του Southampton και Eric R. Igou του Πανεπιστημίου του Limmerick «η χρήση του αρχικού γράμματος του πατρώνυμου στην υπογραφή κάποιου προσδίδει ειδικό βάρος σε αυτή». Την άποψη αυτή επιβεβαιώνει και σχετική δημοσίευση στην Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση Κοινωνικής Ψυχολογίας (σ.σ. European Journal o Social Psychology), στην οποία αναφέρεται ότι «η παρουσία του αρχιγράμματος (σ.σ. στην υπογραφή) αυξάνει το κύρος των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν, δημιουργώντας θετική προδιάθεση στον περίγυρό τους για τις νοητικές δυνατότητες κι επιδόσεις τους».
Παρά τα όσα νομίζεις, η χρήση εξεζητημένων λέξεων ενώ μιλάς όχι μόνο δεν θα σε εξυψώσει στα μάτια των συνομιλητών σου αλλά ενδέχεται να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Δεν το λέμε εμείς αλλά μια σχετική μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2012 από το Πανεπιστήμιο του Princeton (με τον ταιριαστό τίτλο «Οι συνέπειες της χρήσης εξεζητημένων εκφράσεων στην καθομιλουμένη άσχετα με την αναγκαιότητά τους: προβλήματα που προκύπτουν από την άσκοπη χρήση μεγάλων λέξεων» – «Consequences of erudite vernacular utilized irrespective of necessity: problems with using long words needlessly» εις την αγγλικήν) η οποία μάλλον επιβεβαιώνει τη μεγαλύτερη ανασφάλεια κάποιων μελών του ελληνικού κοινοβουλίου: ότι οι μεγαλοστομίες δε σε κάνουν να δείχνεις έξυπνος και «ψαγμένος» αλλά από κουραστικός έως ηλίθιος.
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2014 από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Cornell, Aner Tal και Brian Wansink, οι άνθρωποι έχουν την τάση να πιστεύουν στοιχεία που παρουσιάζονται με πιο «επιστημονικό» τρόπο (όπως για παράδειγμα, με γραφήματα), ακόμα κι αν αυτά δεν είναι απολύτως τεκμηριωμένα. Πονηρό…
«Αν δύο ομιλητές χρησιμοποιούν τις ίδιες ακριβώς λέξεις στο λόγο τους αλλά ο ένας εξ’ αυτών εκφέρει τον λόγο του λίγο γρηγορότερα, πιο μεγαλόφωνα και κάνοντας λιγότερες παύσεις, ο ομιλητής αυτός θα θεωρηθεί από το ακροατήριό του πιο δυναμικός, πιο καταρτισμένος και πιο έξυπνος» αναφέρει ο συγγραφέας Leonard Mlodinov και συνεχίζει: «Ο εκφραστικός λόγος, με τις κατάλληλες αλλαγές στη χροιά και την ένταση αλλά και με τις ελάχιστες δυνατές διακοπές κατά την εκφορά, καλλιεργεί την αξιοπιστία του ομιλητή και παράλληλα τον καθιστά πιο “έξυπνο” στα μάτια του κοινού του».
Μια μελέτη του 2007 που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο Loyola Marymount με επικεφαλής την καθηγήτρια Nora A. Murphy κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν κάποιος κοιτάει στα μάτια τον συνομιλητή του την ώρα που του μιλά, τότε αυτός θεωρείται πιο έξυπνος. Όπως το θέτει η Murphy « η συμπεριφορά αυτή, που σχετίζεται με το υψηλό IQ, όχι μόνο αποτελεί ένα από τα στοιχεία αυτά που εκμεταλλεύονται σταθερά οι image makers των απανταχού πολιτικών αλλά μπορεί από μόνη της να χαρακτηρίσει θετικά ή αρνητικά έναν άνθρωπο στον περίγυρό του».
Ναι, ο τρόπος που ντύνεται κάποιος επηρεάζει και τον βαθμό στον οποίο θεωρείται ικανός (ή ανίκανος) για συγκεκριμένες εργασίες. Ενδεικτικά:
> Οι δάσκαλοι που φορούν πιο «σοβαρά» ρούχα θεωρούνται πιο έξυπνοι σε σχέση με αυτούς που επιλέγουν το πιο casual ντύσιμο. Αντίθετα, αυτοί που προτιμούν το πιο «χαλαρό» ντύσιμο, συνήθως θεωρούνται πιο ενδιαφέροντες τύποι.
Διάβασε σχετικά: Πώς να μην δείχνεις βαρετός στη δουλειά
> Οι γυναίκες που επιλέγουν πιο «αντρικό» ντύσιμο τα πηγαίνουν πάντα καλύτερα σε κάποια επαγγελματική συνέντευξη.
> Οι υπεύθυνοι πωλήσεων που ντύνονται «στην τρίχα» συνήθως τα πάνε καλύτερα στις πωλήσεις.
Επιπλέον, μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Northwestern αποκάλυψε ότι οι επαγγελματίες οι οποίοι στην εργασία τους φοράνε λευκές ρόμπες -όπως για παράδειγμα οι γιατροί ή οι ερευνητές- πετυχαίνουν πάντα καλύτερα σκορ σε τεστ που απαιτούν συγκέντρωση.
«Τελικά, τα ρούχα που φοράμε ασκούν επιρροή όχι μόνο στους γύρω μας αλλά και σε εμάς τους ίδιους» αναφέρουν οι συγγραφείς Hajo Adam και Adam Galinsky.
Πηγή: askmen.com
2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…
H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…
Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…
«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…
H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…
PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…
By continuing to use the site, you agree to the use of cookies
Leave a Comment