Σε μελέτη αναφέρεται πως μόνο για το 2016 οι συνολικές επενδύσεις στην Ελλάδα ανήλθαν σε 12,4% του ΑΕΠ, περίπου 13 δισ.ευρώ χαμηλότερα από το μέσο όρο του 2000-2008. η κατάρρευση του κατασκευαστικού κλάδου κατά 76% (ως ποσοστό επί του ΑΕΠ)μεταξύ 2007 και 2016 σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση των επενδύσεων στη βιομηχανία κατά 62%, εξηγούν σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό κενό στην ελληνική Οικονομία, λέει η PwC.
Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι της εταιρείας εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η ελληνική Οικονομία έπειτα από επτά χρόνια συνεχούς ύφεσης παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης σε όρους ΑΕΠ. Όμως η πιθανότητα σημαντικής οικονομικής ανάπτυξης το 2017 είναι χαμηλή, με πιθανότερο σενάριο το ΑΕΠ να αυξηθεί κατά 1% με 1,5%, καθώς οι κύριοι οικονομικοί οδηγοί της ανάπτυξης παραμένουν ασθενείς.
Εάν, μάλιστα, δεν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση με βάση τους προβλεπόμενους χρόνους ολοκλήρωσης, τότε θα προκύψει σημαντικό κενό χρηματοδότησης, σημειώνεται στη μελέτη. Επίσης, στην περίπτωση που το ΔΝΤ αρνηθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, ένα νέο πρόγραμμα θα πρέπει να συμφωνηθεί με την ΕΕ, ώστε να καλύψει τα 16 δισ.ευρώ του χρηματοδοτικού κενού.
Οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν εκτός στόχου το 2016, συγκεντρώνοντας μόλις 500 εκατ,ευρω έναντι στόχου 1,3 δισ.ευρώ (σύμφωνα με την 1η αξιολόγηση του 3 ου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής τον Ιούνιο 2016). Συνολικά, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις από το 2011 ως το 2016 ανήλθαν σε €3,4 δισ. εκ των οποίων €2,2 δισ. σε δυο μόνον έτη.
Η PwC αναφέρει πως η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport AG – Slentel (€2,2 δισ.) έχει υπογραφεί και αναμένεται να εισπραχθούν €1,2 δισ. εντός του 2017. Παράλληλα, προχωρά η προετοιμασία της συμφωνίας για την αξιοποίηση του Ελληνικού και εντός του 2017 αναμένεται η πρώτη δόση ύψους €300 εκ. από το συνολικό τίμημα που ανέρχεται στα €915 εκ. Επίσης η εταιρεία αναμένει οριστικοποίηση της συμφωνίας εντός του 2017 για την πώληση του 24% του ΑΔΜΗΕ στην κινέζικη State Grid έναντι €320 εκ.
Παράλληλα, η Pwc σημειώνει πως μέχρι τον Μάρτιο πρέπει να ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ τη διαδικασία πώλησης του 30% των μετοχών που κατέχει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ενώ θα συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ αλλά δεν είναι πιθανόν να ολοκληρωθεί μέσα στο 2017.
Πηγή: medlabgr.blogspot.com