Σύμφωνα έρευνα την οποία δημοσιεύει η Καθημερινή, η μέση μηνιαία δαπάνη στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στα 274 ευρώ από 310 πέρυσι. Η μείωση αποτυπώνεται στο 13%.
Σαράντα ευρώ λιγότερα δαπανούν το μήνα για την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ οι Ελληνες σε σχέση με πέρυσι σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών διαμορφώνεται πλέον στα 274 ευρώ από 310 το 2016.
Αυτή η μείωση περίπου 13% αποτυπώνεται και στα στοιχειά που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, το 2016 το 51% του όγκου των διατιθέμενων από τα σούπερ μάρκετ επώνυμων προϊόντων πωλούνταν σε καθεστώς προσφοράς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 33,1%.
Η συχνότητα των επισκέψεων είναι μικρότερη ενώ έχει αυξηθεί το ποσοτό αυτών που ψωνίζουν λιγότερα από 50 ευρώ. το 70,7% αφήνει έως 50 ευρώ άθε φορά που ψωνίζει, το 23,1% δαπανά από 51 έως 100 ευρώ και μόνο το 6,2% υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μια επίσκεψη για ψώνια.
Αυτό το στοιχείο δείχνει ότι έχει φτωχύνει κι άλλο ο λεγόμενος μέσος καταναλωτής που αποτελεί και την πολυπληθέστερη ομάδα.
Το 45,8% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, το 54,4% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα κυρίως από προσφορές και από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Μια ακόμη βασική αλλαγή στη συμπεριφορά των Ελλήνων είναι η ενδελεχής έρευνα και η σύγκριση των τιμών σε προϊόντα και καταστήματα από τη συντριπτική πλειονότητα, το 81,5% των καταναλωτών.
Μάλιστα το 91,2% έχει κάνει έρευνα πριν ξεκινήσει για τα ψώνια του, με λίστα αγορών, ώστε να μην υποκύψει σε παρορμητικές αγορές.
Παρά τις προβλέψεις και τις ελπίδες για ανάκαμψη εντός του 2017 αυτό που δείχνει η αγορά και οι καταναλωτές είναι στην καλύτερη περίπτωση στασιμότητα.
Σαράντα ευρώ λιγότερα δαπανούν το μήνα για την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ οι Ελληνες σε σχέση με πέρυσι σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις της αγοράς για την πορεία του τζίρου στο λιανεμπόριο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 εκτιμήσεις που κάθε άλλο παρά αισιόδοξες μπορούν να θεωρηθούν.
Οι προβλέψεις στην καλύτερη περίπτωση δείχνουν στασιμότητα.