Υποχώρηση της κατανάλωσης τυποποιημένου άρτου, τάση η οποία δεν φαίνεται να αναστρέφεται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τη φετινή χρονιά, δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2016, που ανακοίνωσε χθες η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος. Η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία, η οποία την περασμένη χρονιά “επανέφερε” στα ράφια το brand Κατσέλη, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει ή ακόμη και να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά, δέχθηκε ισχυρές πιέσεις στο ράφι. Αποτέλεσμα ο τζίρος της σε επίπεδο μητρικής να υποχωρήσει κατά 7,3% στα 55,6 εκατ. ευρώ. Απώλειες οι οποίες σε ενοποιημένο επίπεδο περιορίσθηκαν στο 1,6% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 76,1 εκατ. ευρώ, λόγω της αύξησης του κύκλου εργασιών των καταστημάτων Απολλώνιον (ωρίμανση 5 νέων σημείων που έκαναν έναρξη εργασιών το 2015 και ένα νέο σημείο το 2016).
Εν αντιθέσει πάντως με το πως “έτρεξε” το δίκτυο καταστημάτων Απολλώνιον, στο ράφι των σούπερ μάρκετ η τάση ήταν αρνητική. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις άρτου εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υποχώρησαν πέρυσι σε σχέση με το 2015 κατά 2,8% σε όγκο και 5,1% σε αξία, με τις πωλήσεις της Καραμολέγκος (market leader) να δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της σε όγκο υποχώρησαν κατά 4,7% και κατά 8% σε αξία, ενώ το brand Κατσέλης που επανατοποθετήθηκε στα ράφια το περασμένο Φθινόπωρο τζίραρε 719.258 ευρώ.
Στους κερδισμένους της αγοράς την περασμένη χρονιά, ήταν η Elbisco, νούμερο 2 παίκτης, η οποία είδε τον όγκο πωλήσεών της να αυξάνει κατά 9,7% και η Παπαδοπούλου οι πωλήσεις της οποίας ενισχύθηκαν κατά 52,7%, ενώ σε αρνητικό έδαφος βρέθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας οι οποίες κατέγραψαν απώλειες 38,7%.
Όπως σημειώνει η διοίκηση της Καραμολέγκος στην οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2016, στον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου, οι εξελίξεις στον Όμιλο Μαρινόπουλου επιβάρυναν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του κλάδου και η αστάθεια στο περιβάλλον των αλυσίδων Supermarkets οδήγησε τόσο σε απώλεια όγκων όσο και ακόμα μεγαλύτερο “πόλεμο” τιμών, συμπιέζοντας τα περιθώρια κερδοφορίας των προμηθευτών.
Οι απαιτήσεις από τον όμιλο Μαρινόπουλου ύψους 5,27 εκατ. ευρώ “χτύπησαν” και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Καραμολέγκος. Έτσι το EBITDA περιορίσθηκε σε 6,01 εκατ. ευρώ, ενώ χωρίς τη συγκεκριμένη απομειώσει, μειώθηκε κατά 22,7% για την εταιρεία στα 8,7 εκατ. ευρώ, έναντι 11,2 εκατ. ευρώ το 2015 ενώ σε επίπεδο ομίλου, η συνεισφορά της Απολλώνιον βελτίωσε την εικόνα με το EBITDA (μη συμπεριλαμβανομένου της απομειώσεις τα απαίτησης από τον Όμιλο εταιρειών Μαρινόπουλου) να διαμορφώνεται στα 11,3 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2015.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, η Καραμολέγκος εμφάνισε ζημιές προ φόρων 6,51 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 0,46 εκατ. ευρώ το 2015 ενώ σε επίπεδο μητρικής, οι ζημιές προ φόρων διαμορφωθήκαν σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους 1,06 εκατ. ευρώ του 2015 . Κύρια αιτία των ζημιών σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας ήταν η απομείωση της οφειλής του ομίλου Μαρινόπουλου και οι αυξημένες παροχές στις αλυσίδες λιανεμπορίου. Αντίστοιχα οι ζημιές μετά φόρων άγγιξαν τα 4,71 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, έναντι ζημιών 0,8 εκατ. ευρώ, το 2015 και για την εταιρεία τα 4,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 70 χιλιάδων ευρώ, το 2015.
Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της Καραμολέγκος σημειώνει πως σε επίπεδο καταναλωτών ο συνδυασμός αύξησης των φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών περιορίζουν έτι περαιτέρω το διαθέσιμο για κατανάλωση εισόδημα. Έτσι, η αυξανόμενη οικονομική δυσπραγία των καταναλωτών αλλά και ο ανταγωνισμός προσφορών προς τον καταναλωτή που αναμένεται από τις συνεχιζόμενες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο (Ελληνικές Υπεραγορές) θα εξακολουθήσει να συμπιέζει τις τιμές και τελικά την κερδοφορία ολόκληρης της προμηθευτικής αλυσίδας, όπως σημειώνεται στην έκθεση της εισηγμένης. Σε ό,τι αφορά την Απολλώνιον, θα συνεχίσει την ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων της και θα προχωρήσει στη δημιουργία δύο νέων καταστημάτων.
Leave a Comment