Δυσαρεστημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα εμφανίζονται, σε υψηλό ποσοστό(74%) οι πολίτες στη Θεσσαλονίκη, ενώ αντίστοιχα υψηλό (74,9%) είναι και το ποσοστό των γιατρών που αξιολογούν αρνητικά το σύστημα υγείας. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τις δύο ετήσιες έρευνες της εταιρείας “to the point” οι οποίες πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) και παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου.
“Όταν ένας πολίτης γνωρίζει ότι σε μια δημόσια δομή θα συναντήσει πολύωρη αναμονή για να εξυπηρετηθεί, όταν βλέπει κακές κτιριακές υποδομές κι όταν τα χρήματα που έχει δεν φτάνουν για να απευθυνθεί στον ιδιωτικό τομέα υγείας, είναι λογικό να νιώθει δυσαρέσκεια για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας”, ανέφερε, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των ερευνών ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος. Παράλληλα, τόνισε, ότι “οι πολίτες εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων δεν παίρνουν τα φάρμακά τους σε τακτική βάση, δεν πηγαίνουν στο γιατρό και δεν φροντίζουν την υγεία τους. Επιπλέον, πολλοί πηγαίνουν στο γιατρό μόνο όταν αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας, ενώ άλλοι χτυπούν την πόρτα του γιατρού όταν η ασθένειά τους έχει φτάσει σε πολύ προχωρημένο σημείο”.
Ο γραμματέας του ΙΣΘ, Νικόλαος Νίτσας, σχολιάζοντας στην έρευνα, που αφορά τους γιατρούς, επισήμανε ότι ο κλάδος είναι δυσαρεστημένος από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και ότι οι γιατροί δυσκολεύονται οικονομικά, λόγω της αύξησης της φορολόγησης και των εισφορών στον ΕΦΚΑ. Παράλληλα, τόνισε, ότι υπάρχει ο κίνδυνος να παραγραφούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη των ταμείων, που έχουν ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, προς τους γιατρούς, εάν δεν εξοφληθούν μέχρι το τέλος του Ιουνίου του 2017 και γι΄αυτό ο ΙΣΘ έχει στείλει εξώδικο στον ΕΦΚΑ.
Η έρευνα κοινής γνώμης
Όπως προκύπτει από την έρευνα κοινής γνώμης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 16-19 Μαΐου με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 1.016 ατόμων (ανδρών και γυναικών) στο νομό Θεσσαλονίκης, το 74% των ερωτηθέντων είναι δυσαρεστημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας, το 14% είναι ικανοποιημένο και το 12% δηλώνει “ούτε ικανοποιημένο ούτε δυσαρεστημένο”. Σημειώνεται, ότι το ποσοστό των δυσαρεστημένων το 2015 ήταν 51,45% και το 2016 56,7%, ενώ το ποσοστό των ευχαριστημένων 22,9% και 13,9%, κατά τα αντίστοιχα έτη.
Όσον φορά την ιατρική περίθαλψη, το 51,8% επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία, το 38% νοσοκομεία, το 22,4% το ΙΚΑ, το 10,6% ιδιωτικά πολυατρεία /κλινικές και το 5,7% τα Κέντρα Υγείας. Τα ποσοστό αυτών που επέλεξαν τα ιδιωτικά ιατρεία το 2015 ήταν 53,3% και το 2016 62%, των επισκεπτόμενων νοσοκομεία 34,3% και 39,4% και των επισκεπτόμενων το ΙΚΑ 32,7% και 24,9%, κατά τα αντίστοιχα έτη.
Leave a Comment