Αξιότιμε Πρόεδρε,
με έκπληξη διαπιστώσαμε την έκδοση ανακοίνωσης στις 23-6-2017, με οδηγίες προς τους συμβεβλημένους ιατρούς, κάτι που δεν τέθηκε στην προ εβδομάδος συνάντησή μας.
Οφείλουμε να καταθέσουμε τα προβλήματα που προκαλούν οι οδηγίες αυτές στη λειτουργία των ιατρείων και στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων:
1. Πλαφόν 20 ραντεβού ημερησίως:
Η εφαρμογή ημερήσιου/εβδομαδιαίου πλαφόν αναφέρεται στην σύμβαση που έχουμε υπογράψει τον Δεκέμβριο του 2011 (εμείς τουλάχιστον, γιατί από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ ακόμα την περιμένουμε, αλλά αυτό είναι το ελάχιστο που μας απασχολεί τώρα..). Εγκαταλείφθηκε μετά από λίγο καιρό λόγω του φαινομένου να καλούνται ασφαλισμένοι εντός της πρώτης εβδομάδας να πληρώσουν επίσκεψη, ενώ δεν είχαν συμπληρωθεί οι 200 ασφαλισμένοι ανά μήνα(είχαν όμως συμπληρωθεί οι 50 ανά εβδομάδα). Το ίδιο ακριβώς θα συμβαίνει και τώρα, μετά τη συμπλήρωση του ημερήσιου (αλλά όχι του μηνιαίου) πλαφόν.
Παρακαλούμε κ.πρόεδρε να ενημερώσετε εγκαίρως τους ασφαλισμένους για το ενδεχόμενο αυτό και να καταργήσετε άμεσα την εφαρμογή παρακολούθησης διαθεσιμότητας επισκέψεων σε συμβεβλημένους ιατρούς, καθώς αυτή αφορά το σύνολο του μήνα και όχι το νέο, προς εφαρμογή, πλαφόν. Ας μην εκπλαγεί κανείς πάντως αν δει αγανακτισμένους ασφαλισμένους στην Απ.Παυλου 12 στο Μαρούσι, γιατί εκεί εδρεύουν οι εμπνευστές της ταλαιπωρίας τους.
Να θυμίσουμε επίσης ότι το μηνιαίο όριο των 200 επισκέψεων παραμένει και δεν θα λύσει τα προβλήματα αυξημένης ζήτησης ραντεβού στους συμβεβλημένους ιατρούς, που εξαντλούνται σε ελάχιστες ημέρες σε μερικές περιοχές της χώρας που έχουν μεγάλες ελλείψεις. Αν επιθυμεί κάποιος καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, ο μονος τρόπος είναι είναι η αύξηση του πλαφόν των 200.
Πάντως, η άμεση εφαρμογή της απόφασης είναι αδύνατη καθώς έχουν ήδη κλειστεί αρκετά από τα ραντεβού του Ιουλίου.
2. 15’ανά επίσκεψη
Η εφαρμογή ελαχίστου χρόνου επίσκεψης είναι ένα κακόγουστο αστείο, για επιστήμονες που έχουν μάθει να ασχολούνται μια και δυο ώρες με τον ασθενή τους, χωρίς να χρησιμοποιούν χρονοχρέωση. Επειδή όμως οι σύμβουλοι του αξιότιμου προέδρου, με τέτοιες θαυμάσιες ιδέες έκαναν σωστά τους πολλαπλασιασμούς τους, δεν σκεφτήκαν όμως λίγο πρακτικά, ας μας δώσουν απάντηση σε λίγα ερωτήματα, πριν βάλουν τα χρονόμετρα τους σε λειτουργία:
Διατηρώντας την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και καταχώρησης επίσκεψης για περισσότερο χρόνο ενεργή (όταν θα μπορούσε να κλείσει νωρίτερα) γνωρίζουν τι επακόλουθο θα έχει στην εφαρμογή πανελληνίως/καθημερινά, και ποιος θα μνημονεύεται από όλους για αυτό?
Σε μια επίσκεψη που διαρκέσει -φευ- λιγότερο από 15’ (σημειωτέον ότι στο ΠΕΔΥ τα ραντεβού είναι προγραμματισμένα ανά 10’ !), τι ακριβώς θα κάνει ο ασφαλισμένος στον χρόνο που υπολείπεται για την συμπλήρωση του 15λεπτου?Θα προσωποκρατείται στο ιατρείο, ώστε μετά τα 15’ λεπτά να εκτυπωθεί η επίσκεψη του, να την υπογράψει και να μην χρεωθεί ιδιωτικά?(ναι, σίγουρα το ξεχάσατε αυτό, η υπογραφή του είναι απαραίτητη ΜΕΤΑ τη λήξη της επίσκεψης…).Την ίδια στιγμή, στο χώρο του ιατρείου, άλλος ασθενής με πιο επείγον πρόβλημα θα αδυνατεί να εξετασθεί, αν δεν έχει παρέλθει το δεκαπεντάλεπτο που τόσο αυθαίρετα ορίσατε. Στην ιατρική δεν υπάρχει χρόνος και κανένας συμβεβλημένος ιατρός δεν διαθέτει χρονόμετρο. Αναρωτιόμαστε αν το επόμενο βήμα θα είναι να τεθεί και μέγιστος χρόνος εξέτασης…
3. Δήλωση ωραρίου λειτουργίας
Το ωράριο λειτουργίας έχει νόημα σε μια δημόσια υπηρεσία (ακόμα και ένα δημόσιο ιατρείο για παράδειγμα) όπου ο εργαζόμενος μισθοδοτείται και η παρουσία του στη διάρκεια του ωραρίου είναι απαραίτητη. Σε ένα ιδιωτικό ιατρείο, όποιο ωράριο και να δηλωθεί είναι ενδεικτικό. Οι ιδιώτες ιατροί δεν είμαστε υπάλληλοι, αλλά διευθύνουμε τα ιατρεία μας (και επωμιζόμαστε και όλα τα έξοδα τους). Παριστάμεθα λοιπόν σε αυτά όποτε κρίνουμε αναγκαίο για την εργασία μας (και λείπουμε από αυτά, πάλι όποτε το κρίνουμε αναγκαίο). Πολλές ειδικότητες έχουν απρόοπτα ή επείγοντα όπως πχ οι γυναικολόγοι-μαιευτήρες, παιδίατροι, παθολόγοι, καρδιολόγοι, κλπ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να «κλειδώσουν» σταθερό ωράριο εξυπηρέτησης.
Η καλύτερη συνεννόηση γίνεται με τον ίδιο τον ασφαλισμένο, όποτε και καθορίζεται στην τηλεφωνική κλήση προς εμάς το ραντεβού για την εξέταση του(που ουκ ολίγες φόρες, εφόσον είναι αναγκαίο, γίνεται και εκτός του «ωραρίου» μας)
Να τονίσουμε ότι ο Οργανισμός απαιτεί συνέπεια από τους εξαθλιωμένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ αλλά δεν τηρεί με συνέπεια κανένα χρονοδιάγραμμα των τρεχουσών οφειλών που καθίσταται μονίμως ληξιπρόθεσμες. Το δε φιάσκο της μη απόδοσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών που εκκρεμούν από το 2010, αποτελεί προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση, γεγονός που εκθέτει τη χώρα στην ΕΕ και στους δανειστές.
Σύμφωνα και με τον νομικό σύμβουλο της ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ : “ Κανόνες που έχουν συμφωνηθεί στα πλαίσια μίας σύμβασης και ρυθμίζουν το αντικείμενό της δεν μπορούν να τροποποιηθούν μονομερώς από το ένα συμβαλλόμενο μέρος, ούτε καν από τον νομοθέτη, αλλά απαιτείται συναίνεση και των δύο μερών. Το ίδιο ισχύει και για την επιβολή νέων κανόνων. Συνεπώς η από 23.6.2017 «ανακοίνωση» του ΕΟΠΥΥ με την οποία επιχειρείται απαράδεκτα μονομερώς και δη από τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, ο οποίος δεν διαθέτει καμία προς τούτο εξουσία, η τροποποίηση των υφιστάμενων συμβάσεων και η επιβολή νέων, μη συμφωνηθέντων κανόνων, παραβιάζει την σύμβαση καθώς και το θεμελιώδες και συνταγματικά προστατευόμενο από το άρθρο 5 παραγρ. 1 του Συντάγματος δικαίωμα συμβατικής ελευθερίας των συμβληθέντων παρόχων. Τούτο δε ισχύει πολύ περισσότερο καθώς οι νέοι κανόνες δεν λαμβάνουν καν κάποιο νομικό ένδυμα παρά μόνο την μορφή «ανακοίνωσης».»
Η ιατρική δεν υπάγεται σε οικονομοτεχνικούς κανόνες και κάθε μονομερής ενέργεια εκ μέρους του Οργανισμού, χωρίς διάλογο και κοινή αντίληψη, μπορεί να επισύρει δυσάρεστες συνέπειες στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Πηγή: medlabgr.blogspot.com