Την αλλαγή κουλτούρας του Έλληνα αιμοδότη επιχειρεί το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), μέσω της καμπάνιας που ξεκινάει με μήνυμα «Μπορεί κάποιες φορές να νιώθεις άχρηστος, Αλλά έχεις κάτι μέσα σου που είναι χρήσιμο. Δώσε αίμα και σώσε, όχι μία, αλλά τρεις ζωές».
«Αποφασίσαμε να κάνουμε για φέτος κάτι ακόμα πιο ανατρεπτικό» αναφέρει το ΕΚΕΑ, σημειώνοντας ότι «το περσινό διαφημιστικό σποτ δίχασε την κοινή γνώμη ως «προκλητικό», έγινε viral και κατάφερε να δώσει μία μεγάλη ανάσα στα εθνικά αποθέματα αίματος, τα οποία όμως έχουν επιστρέψει ξανά σε απελπιστικά χαμηλά επίπεδα».
Το ΕΚΕΑ τονίζει ότι «το πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι βαθύτερο και αρκετά πιο περίπλοκο. Το αίμα έχει μικρή διάρκεια ζωής και τα περιστασιακά φαινόμενα μαζικής αιμοδοσίας (τα λεγόμενα blood drives) που μπορεί να προκαλέσει μία διαφήμιση, έχουν πολύ περιορισμένο αντίκτυπο, καθώς το αίμα αυτό σύντομα θα λήξει και τα αποθέματα θα τελειώσουν. Αντίθετα, αυτό που απαιτείται είναι μία σταθερή ροή αίματος και μία συνολικότερη στροφή του κόσμου προς τον εθελοντισμό».
Όπως υπογραμμίζει, η φετινή καμπάνια μιλάει απευθείας στην καρδιά των νέων, δηλαδή στο πιο δραστήριο κομμάτι της κοινωνίας που ακόμα διαμορφώνει τις ιδέες και τις συνήθειές του. «Στη λογική αυτή, και κάτω από τον διακριτικό τίτλο bloodyuseless, το ΕΚΕΑ δημιούργησε ένα ακόμα “χορταστικό σποτ”,(https://www.facebook.com/hashtagbloodyuseless/videos/190071351539330/ https://www.youtube.com/watch?v=7_P_nHd3BJk), με στόχο την προώθηση και ενίσχυση της συστηματικής αιμοδοσίας».
Παράλληλα με το σποτάκι που θα προβληθεί τόσο στην τηλεόραση, όσο και στο YouTube, το ΕΚΕΑ έχει ετοιμάσει αυτοκόλλητα, αφίσες και τη σελίδα bloodyuseless στο Facebook), που θα βοηθήσουν στη διάδοση του μηνύματος της καμπάνιας.