Μετρό τσάμπα τέρμα. Από τις αρχές Ιουνίου κλείνουν όλες οι πύλες του μετρό
Παρελθόν στις αστικές συγκοινωνίες, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, θα αποτελεί σε λίγες εβδομάδες το καθεστώς του τσάμπα που παραπέμπει στο σλόγκαν παλιάς διαφήμισης εταιρείας τηλεπικοινωνιών “δεν παίρνεις λογαριασμό, δεν δίνεις λογαριασμό”. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, όλες οι πύλες, τουλάχιστον, στις γραμμές 2 και 3 του μετρό αναμένεται να έχουν κλείσει έως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Ήδη, όπου οι πύλες έχουν κλείσει, τα έσοδα αυξάνονται κατακόρυφα, καθώς λόγω του άτυπου “ελευθέρας”, που μετράει περισσότερο από επτά μήνες, η επικύρωση εισιτηρίου στο πιο δημοφιλές δημόσιο μέσο μετακίνησης είχε, σχεδόν, μετατραπεί σε… πράξη εθελοντισμού.
Ελεγχόμενη πρόσβαση
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Γραμμή 2 οι πύλες λειτουργούν (Ανθούπολη-Ελληνικό), σε 13 από τους 20 σταθμούς, δηλαδή Άγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Αττική, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Αγ. Ιωάννης, Δάφνη, Αγ. Δημήτριος και Ελληνικό.
Στη γραμμή 3 (Αγία Μαρίνα – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο) η πρόσβαση είναι ελεγχόμενη σε 14 από τους 21 σταθμούς, ήτοι Αγία Μαρίνα, Αιγάλεω, Ελαιώνας, Κεραμεικός, Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής, Αμπελόκηποι, Πανόρμου, Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα, Χαλάνδρι, Δουκίσσης Πλακεντίας και αεροδρόμιο.
Με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς κλείνουν οι πύλες στη γραμμή 1 (του πρώην ΗΣΑΠ), όπου η λαθρεπιβίβαση και η επαιτεία τείνουν να λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Στη γραμμή αυτή, που ενώνει τον Πειραιά με την Κηφισιά, οι θύρες έχουν κλείσει σε 4 από τους 24 σταθμούς (Ταύρος, Άγιος Νικόλαος, Μαρούσι, ΚΑΤ,) με τη βασική αιτία της καθυστέρησης να σχετίζεται, όπως υποστηρίζουν πηγές, στην έλλειψη του απαιτούμενου προσωπικού.
Πάντως, στόχος του ΟΑΣΑ είναι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε όλους τους σταθμούς να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρία μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Την ίδια στιγμή, οι ελεγκτές θα… επιστρέψουν στις αστικές συγκοινωνίες και κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Για αυτό θα ενισχυθεί το σώμα ελεγκτών της ΟΣΥ, της εταιρείας που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με τον ΟΑΣΑ να έχει ζητήσει-με αίτημα προς το υπερταμείο-την πρόσληψη 166 ατόμων για τη στελέχωση του σώματος ελεγκτών.
Τα μεγέθη
Ως αναμενόταν οι κλειστές θύρες αύξησαν τα έσοδα. Σύμφωνα με στοιχεία του Capital.gr, οι εισπράξεις αυξήθηκαν 17% τον Μάρτιο με το αντίστοιχο ποσοστό για τον Απρίλιο να είναι κάτω του 10%, εξαιτίας των εορτών του Πάσχα.
Ενδεικτικά, οι πωλήσεις, στις 15 Μαΐου, αυξήθηκαν στους σταθμούς:
– Αττική, σε 21.000 ευρώ, έναντι 10.000 ευρώ μία εβδομάδα πριν (8/5)
– Συγγρού Φιξ σε 24.000 ευρώ, έναντι 13.000 ευρώ (8/5)
Σε όλους τους σταθμούς που έκλεισαν στις 15 Μαΐου καταγράφηκε διψήφια αύξηση εσόδων, ενώ ανοδικές υπήρξαν οι εισπράξεις και σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Ασφαλή, βέβαια, συμπεράσματα αναμένεται να υπάρξουν, όπως αναφέρουν όσοι γνωρίζουν, μετά τον Μάιο οπότε θα έχει κλείσει το σύνολο των πυλών. Μένει ακόμη να φανεί, εάν οι χρήστες των αστικών συγκοινωνιών αυξηθούν λόγω και της εκτόξευσης των τιμών των καυσίμων.
Όσον αφορά τον αριθμό των προσωποποιημένων καρτών, που έχει, έως σήμερα, εκδοθεί διαμορφώνεται σε 750.000
Leave a Comment