της Κασσιανής Τσώνη, medlabnews.gr
Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ την 1η Νοεμβρίου 2007 και αποφασίστηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.
Μια ημέρα που σκοπός της είναι να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή ένταξη των ατόμων αυτών στην κοινωνία.
Περισσότερο είναι αφιερωμένη στο παιδί με αυτισμό. Είναι μια πραγματικότητα που όλοι φοβόμαστε καθώς η πάθηση αυτή έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια.
Ο αυτισμός δεν περιορίζεται σε μια μόνο περιοχή ή μια χώρα. Είναι μια παγκόσμια πρόκληση που απαιτεί παγκόσμια δράση καθότι έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια και οι έρευνες έχουν δείξει πως περίπου 1 στα 150 παιδιά είναι αυτιστικό. Επίσης σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες ο αυτισμός εμφανίζεται σε μεγαλύτερο ποσοστό σε αγόρια αντί σε κορίτσια.
Τα δικαιώματα των ατόμων με αυτισμό δεν διαφέρουν απ’ όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Ένας από τους βασικούς στόχους του ετήσιου εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό είναι να επιστήσει την προσοχή στην απαράδεκτη διάκριση και απομόνωση που βιώνουν τα άτομα με αυτισμό και οι οικογένειές τους. Στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, αναφέρεται ότι τα άτομα με αυτισμό είναι ισότιμοι πολίτες οι οποίοι πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες.
Στη χώρα μας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 150.000 άτομα με αυτισμό. Ο αυτισμός εμφανίζει μεγάλη ποικιλία κλινικής έκφρασης, αποτελώντας ένα φάσμα διαταραχών. Περίπου το 70% των ατόμων με αυτισμό παρουσιάζει ταυτόχρονα διαφορετικής σοβαρότητας νοητική υστέρηση, το 20% νοητικές λειτουργίες σε φυσιολογικό επίπεδο και το υπόλοιπο 10% υψηλό επίπεδο νοητικών δεξιοτήτων.
Τις περισσότερες φορές, η διάγνωση ότι ένα παιδί πάσχει από αυτισμό ή διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή αυτιστικού τύπου τίθεται όταν πάει σχολείο ή και αργότερα.
Άτομα με αυτισμό μπορεί να διαφέρουν πολύ στη νοημοσύνη και στην ικανότητα ομιλίας, αλλά όλα σχεδόν έχουν μια κυριολεκτική αντίληψη για τον κόσμο και περιορισμένα ενδιαφέροντα, ενώ αδυνατούν να έχουν τις κατάλληλες συναισθηματικές αντιδράσεις. Πολλά έχουν ειδικές δεξιότητες, όπως πολύ ισχυρή μνήμη, ενώ λίγα έχουν πολύ υψηλή νοημοσύνη ή «ιδιοφυία» για ορισμένα γνωστικά αντικείμενα, όπως μαθηματικά. Αυτή η ανομοιογένεια και η συνύπαρξη ελλειμμάτων με δεξιότητες κάνουν τον αυτισμό ακόμα πιο δύσκολο να κατανοηθεί και να αντιμετωπιστεί.
Ο αυτισμός μας αφορά όλους! Πρόκειται για άτομα με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας όπως όλοι μας. Η βελτίωση της ζωής των αυτιστικών ατόμων, η αποδοχή τους, η συμπαράσταση και η υποστήριξη τόσο των ατόμων αυτών όσο και των οικογενειών τους αποτελεί χρέος τόσο της πολιτείας όσο και του καθενός από εμάς ξεχωριστά. Όλοι οφείλουμε να είμαστε υποστηρικτικοί και βοηθητικοί. Τα άτομα με αυτισμό πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και αγάπη, χωρίς οίκτο και χωρίς να γυρνάμε το βλέμμα μας αλλού.
Πηγή: medlabgr.blogspot.com