Η διάταξη αυτή δίνει “ανάσα” σε περισσότερους από 400.000 φορολογούμενους που εξακολουθούν να εξοφλούν παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές τους με βάση την ρύθμιση των “100 δόσεων”, καθώς αποτρέπει τον κίνδυνο που ελλοχεύει από την 1η-1-2018, να αποβληθούν από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, λόγω ύπαρξης νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.
Μέχρι σήμερα, δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης για ρύθμιση χρέους προς την Εφορία σε 12 ή 24 μηνιαίες δόσεις βάσει του ν. 4152/2013 υπήρχε μόνο εφόσον το χρέος αυτό είχε καταστεί ληξιπρόθεσμο είτε εν μέρει (εφόσον είχε λήξει η προθεσμία πληρωμής μίας ή περισσοτέρων μηνιαίων δόσεων) είτε εξ’ ολοκλήρου. Ο φορολογούμενος για να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση υπαγωγής στην “πάγια” ρύθμιση των 12 ή των 24 μηνιαίων δόσεων θα έπρεπε δηλαδή να περιμένει πρώτα να καταστεί ληξιπρόθεσμη τουλάχιστον η πρώτη δόση του χρέους του ή ολόκληρο το χρέος του. Από την στιγμή που θα τεθεί σε εφαρμογή το άρθρο 114 του πολυνομοσχεδίου, θα μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά στο ΤΑΧΙSNET αίτηση υπαγωγής στην “πάγια” ρύθμιση οποτεδήποτε πριν ή μετά την λήξη της προθεσμίας καταβολής μιας ή περισσοτέρων δόσεων ή ολόκληρου του χρέους του.
Κι άλλες διατάξεις φορολογικού ενδιαφέροντος
Με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο φέρει τον τίτλο «αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων και άλλες διατάξεις» ενσωματώνεται κοινοτική οδηγία βάσει της οποία επιβάλλονται αυστηρότερη εποπτεία και πρόστιμα στις επενδυτικές εταιρίες ΑΕΠΕΥ από τις εποπτικές αρχές (Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και Τράπεζα της Ελλάδος). Στο νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνονται κι άλλες διατάξεις φορολογικού ενδιαφέροντος σύμφωνα με τις οποίες:
– Παρατείνεται και για τα έτη 2018 και 2019 η χρέωση τόκων «με τον μήνα» (αντί ανά μέρα καθυστέρησης) σε περίπτωση ληξιπρόθεσμων χρεών. Ουσιαστικά οι οφειλέτες θα επιβαρύνονται για άλλα δύο χρόνια με προσαυξήσεις για ολόκληρο τον μήνα, έστω και για 1 μέρα καθυστέρησης. Και αυτό γιατί μέχρι 1.1.2018 δεν θα ήταν έτοιμα τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών να υποστηρίζουν αυτόν τον υπολογισμό, όπως απαιτείτο να είναι από προηγούμενους νόμους. Κατά την πληρωμή της οφειλής, θα εξακολουθούν να εισπράττονται υποχρεωτικά οι αναλογούντες φόροι και το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής.
– Παρέχεται για δύο χρόνια (αντί για ένα χρόνο και εξάμηνη παράταση) σε κληρονόμους, το περιθώριο να προβούν σε αποδέσμευση του οχήματος που είχε παραληφθεί με απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης από άτομα με αναπηρία. Μετά την παρέλευση διετίας όμως, θα επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ, ενώ απειλούνται και με τις διατάξεις περί λαθρεμπορίας.
– Για ΙΧ επιβατηγά που προέρχονται από τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ) με προσωρινή εισαγωγή και τελούν σε τελωνειακό καθεστώς αναστολής, ορίζεται ότι πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 2017 και εφεξής με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα.
– Περιορίζεται η απαλλαγή από ΦΠΑ για παράδοση και εισαγωγή πλοίων ανοικτής θαλάσσης. Δεν επηρεάζονται όμως πλοία αλιείας, τουριστικά κλπ.
– Αίρεται η τελωνειακή απαγόρευση που είχε τεθεί στα εργοστάσια να μην κατεργάζονται ταυτόχρονα στην ίδια μονάδα αιθυλική αλκοόλη και ξίδια.